Tempo på økologien i Skanderborg

Jo mere vi finder ud af om sprøjtegifte i grundvandet og i maden, og om insektuddøen, desto mere klart bliver det, at vi må væk fra at bruge gift på markerne.

Jeg kan blive helt lammet af skræk over at ungerne måske allerede er blevet forgiftet af en cocktailaffekt af alle de pesticider de allerede har fået i sig når de spiser mad, selv fra vores egne æbler, som vi dyrker i haven ved siden af en sprøjte-gylle- svine-baron. Det er så vildt, at det fortsætter, selvom vi ved det er farligt, og vi ved vi kan klare os uden gift i landbruget.

Der skal nationale og internationale ændringer til, men her lokalt, skal vi også gøre noget, og det haste.

I Skanderborg skal alle kommunens arealer dyrkes sprøjtefrit, og det er en god start, men vi skal også støtte lokale landmænd i at omlægge til økologisk dyrkning. Målet skal være et totalt pesticidfrit Skanderborg. Kommunens indkøb skal være 100% økologiske og så lokale som muligt. Vi skal være en økologisk kommune! for vores børns og resten af naturens skyld.