En grønnere tilgang til valgplakater

Så er den første uge af valgkampen allerede overstået, og det er nok ikke gået nogen forbi, at det offentlige rum er spættet med valgplakater. Vi er slet ikke tilhængere af det enorme spild, det medfører, at der hvert andet år hænges tusindvis af valgplakater op, som i bedste fald ender i skraldespanden efter en måned men ofte i stedet ender i vores vejkanter og afløb. Dog anerkender vi også, at den rød-grønne dagsorden er for vigtig til, at vi helt kan melde os ud af løbet – og valgplakater giver trods alt synlighed.

For at få de to ting til at passe sammen, har vi i år valgt en ny strategi i Enhedslisten Skanderborg. Vi har valgt at genbruge vores Ø-plakater fra tidligere valg og købe genbrugelige strips til ophængning, som kommer til at blive brugt mange år endnu. Derudover har vi valgt at fokusere vores valgplakater i nogle få lygtepæle rundt om i kommunen, hvor vi mener, at de stikker ud og er ekstra synlige, og hvor nogle få plakater sammen kan “fylde” meget.

Vi gør, hvad vi kan for at gøre det her valg til et klimavalg – og det kræver at vi finder nye måder at gøre tingene på.
Vi håber, at I vil være med til at kæmpe for klimaet i den her valgkamp – om det er store eller små forandringer, I kan lave!